2011. augusztus 13., szombat

Az egészség a konyhában kezdődik?

A minap rejtvényt fejtettem, s az egyik feladvány megoldása Ron Rosenthal gondolatát tartalmazta, miszerint "Az egészség a konyhában kezdődik". Elgondolkodtam ezen, vajon mennyire igaz és egyet tudok e vele érteni. Nos, arra jutottam, hogy én is abszolút ezen a véleményen vagyok.
Sokan vélekednek úgy, hogy a sport fontosabb és miután lefutottak pár kört a pályán vagy edzettek egy-két órát a konditeremben, nyugodt szívvel kérnek egy jó kis hamburgert egy gyors étteremben vagy literszám isszák a kólát. Pedig ezzel csak üres kalóriát visznek be, amit meg megpróbálnak mindenféle táplálékkiegészítővel kompenzálni.

Gondoljunk azonban a Hippokratésztól származó szállóigére, miszerint 'Ételed legyen orvosságod, orvosságod legyen ételed'. Ez a mondat a Pannonicum cég filózófiáját is tükrözi, hisz azzal a céllal alkották meg termékeiket, hogy kizárólag természetes növényi alapanyagokból, hatékony és biztonságos gyógynövénykészítmények kerüljenek a vásárlókhoz. A Pannonicum termékek tartalmazzák a gyümölcsöket és zöldségeket alkotó esszenciális tápanyagok széles tárházát, éppen ezért mindenkinek ajánlott a fogyasztásuk vitaminpótlás és főleg a betegségek megelőzése szempontjából. A megelőzés pedig sosem drága, mert ha így gondoljuk, akkor nem számolunk a sok tízezer forinttal, amit ma a legtöbb nyugdíjas havonta! hagy ott a patikában.

És ha az egészség a konyhában kezdődik, akkor feltehetnénk a kérdést, hogy hol folytatódik. Legtöbben, ahogy jómagam is, második helyre a testmozgást tenném, mert bizonyított tény, hogy a mozgás kedvezően befolyásolja szervezetünk életteni folyamatait, jobb közérzetet biztosít és oldja a stresszt.
Noha nem vagyok a sport megszállottja, gerincproblémáim miatt muszáj karbantartanom a testem és ha naponta akár csak néhány gyakorlatot végzek, akkor is érzem a jótékony hatást. Amit viszont rendszeresen "űzök", az a séta, hisz két kisgyerekemmel akár több órát is csellengünk naponta.

Következő bejegyzésemben a konyha és a tornaterem után, a fürdőszobába kukkantunk majd be.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése