2011. július 2., szombat

Az vagy, amit megeszel!

A mondás bizonyára mindenki számára ismerős. Ám nem biztos, hogy komolyan is vesszük vagy elgondolkodunk rajta mondjuk egy jó kis krémes vagy hamburger majszolása közben.
Be kell valljam, korábban magam sem figyeltem annyira oda a táplálkozásomra, a tudatosság abszolút nem jellemzett, azt ettem, amit mondjuk a menzán kaptam vagy amit Anyukám főzött.

Ma már más a helyzet. Ahogy az idő halad, az ember egyre többször tapasztal olyan jeleket, melyek arra utalnak, hogy valami nem stimmel. Itt fáj, ott szúr, ezt nem bírja a gyomrom, ez nem esik jól stb. Ilyenkor elgondolkodunk, hogy vajon valóban jó e az a testünknek, amit elfogyasztunk. Próbálunk változtatni, de a megszokást nagyon nehéz levetkőzni és az ízlésünket átformálni. Én is megpróbálkoztam vele, méghozzá miután Szendi Gábornak több könyvét is elolvastam és megvettem a paleolit szakácskönyvet.

A paleo táplálkozás lényege, aki még nem hallott róla, hogy kerülni kell a gabonát, tejtermékeket (kivétel sajt), természetesen a szénhidrátokat és a hüvelyes növényeket. Ez így első olvasatra szörnyűnek tűnhet, mert eleinte én sem tudtam egy napomat pl. kenyér nélkül elképzelni. Pár hét után azonban rá kellett jönnöm, hogy van élet kenyér nélkül is és hogy pl. csoki vagy édes péksütemény helyett milyen finom egy kis túró (mert erről nem tudok lemondani) mézzel és gyümölcsökkel.

Nem állítom, hogy maradéktalanul képes vagyok tartani magam az alapelvekhez, mert néha lecsúszik egy kifli, vagy egy sütemény egy családi összejövetelen. Azonban sokat jelent az, hogy van egy általam helyesnek vélt irány vagy elképzelés a helyes étkezésről, amit megpróbálok követni. Nem éhezem, mert nem is bírok, az éheztetős fogyókúrák szerintem eleve halálra vannak ítélve.
Mióta tudatosan próbálok étkezni, frissebbnek, "könnyebbnek" érzem magam, a gyomrom nincs állandóan leterhelve és nem szenvedek a vércukorszint ingadozás okozta fáradtságérzettől. Talán most valami elkezdődött és képes leszek kitartani, s talán még egy-két kilótól is meg tudok szabadulni....

A Pannonicum termékek nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy csökkentett kalóriabevitel esetén se fosszuk meg szervezetünket a szükséges vitaminoktól, enzimektől  és ásványi anyagoktól. A Pannonicum gyümölcs-, zöldségpor, QC, Kid, Spirit és Vita C fogyasztása ajánlott mindazoknak, akik fontosnak tartják, hogy gyógyszer helyett, minőségi élelmiszerekkel biztosítsák jó közérzetüket és hosszútávon az egészségüket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése